Blog

Blog
Openluchttheater Valkenburg zoekt jou

Openluchttheater Valkenburg zoekt jou

Uncategorized

Was je bij de eerste auditie ronde aan het balen dat je er niet bij kon zijn? Dan is dit je kans.. er komt een tweede auditie voor Carmina Burana op 31 Maart. Spectaculaire eigen productie van Openluchttheater Valkenburg, Limburgse zangers kunnen meedoen aan Carmina Burana. Openluchttheater Valkenburg biedt zangers en zangeressen uit Zuid- en Midden-Limburg de kans om op 8 september 2018 mee te werken aan een spectaculaire uitvoering van de Carmina Burana van Carl Orff. Het betreft een eigen productie van het openluchttheater voor orgel, solisten, slagwerkers en een groot koor. Maximaal 300 zangers kunnen inschrijven voor deze bijzondere productie. Ze worden geselecteerd via een auditie die op 31 Maart 2018 gehouden wordt in Valkenburg. Deelname aan het project kost 20 euro. Artistiek leider en dirigent van de productie is Steven van Kempen. De solisten zijn sopraan Fenna Ograjensek, tenor Pascal Pittie en bariton Vincent Kusters. Organist is Tjeu Zeijen. Er zijn negen repetities gepland op twee locaties, het gemeenschapshuis in Born en café ’t Weverke in Schimmert: 26 mei, 2, 9, 16, 23 en 30 juni, 7 juli, 25 augustus en 1 september, telkens van 14.00 tot 16.30 uur. Op 7 september is de generale repetitie in het openluchttheater. Geïnteresseerde zangers en zangeressen kunnen zich tot 24 Maart opgeven d.m.v. het sturen van een mail naar projectcoördinator Melissa de Groot, info@somelis.nl

WhatsApp Business is er!

WhatsApp Business is er!

Uncategorized, Whatsapp

 

Zakelijk profiel

WhatsApp Business is eindelijk klaar voor het Nederlandse (zakelijke) publiek. Na verschillende bètatests eind vorig jaar en een uitrol in een select groepje landen is de app vanaf eind Januari ook hier beschikbaar. Met WhatsApp Business komt de berichtendienst eindelijk zakelijke gebruikers tegemoet. Veel bedrijven gebruiken de app nu al, maar dat vereist nog aardig wat gedoe.

Omdat WhatsApp vooral bedoeld is voor persoonlijk gebruik, kun je je account niet zomaar op meerdere devices tegelijk gebruiken.

Ook voor eenmanszaken die zowel een privé als zakelijk nummer hebben is de ‘normale’ WhatsApp niet ideaal.

Wat verandert er voor bedrijven?

Automatische antwoorden

Bedrijven kunnen straks hun accounts delen met en verspreiden over meerdere medewerkers. Ook kunnen er automatische antwoorden ingesteld worden, zoals berichten wanneer het bedrijf gesloten is, of antwoorden op veelgestelde vragen. Daarmee wordt het een stuk makkelijker om WhatsApp te gebruiken als alternatief voor de traditionele klantenservice. Bedrijven krijgen bovendien statistieken te zien over de gemiddelde reactietijd en hoeveel verstuurde berichten er gelezen zijn.

Daarnaast krijgen bedrijven hun eigen aangepaste gebruikersprofielen. Open je zo’n profiel, dan zie je de openingstijden, het adres en een korte beschrijving van het bedrijf. Grotere bedrijven worden bovendien geverifieerd, zodat je zeker weet dat je niet met een nepaccount te maken hebt.

Direct contact met medewerkers

Wat verandert er voor gewone gebruikers?

Bedrijven als KLM hebben al aangegeven binnenkort WhatsApp Business te willen gaan gebruiken. Heb je dan een vraag over je vlucht, dan kun je KLM direct bereiken via WhatsApp. Met automatische vragen en antwoorden heb je sneller een reactie, of is het voor medewerkers makkelijker om een antwoord voor je te vinden.

Ook komt er straks meer onderscheid tussen gewone accounts en zakelijke accounts. Daardoor is WhatsApp straks niet meer alleen een dienst voor privéberichten, maar ook geschikt voor gesprekken met allerlei bedrijven. Van eenmanszaak tot multinational: in theorie kun je ze straks allemaal via dezelfde app bereiken.

WhatsApp Business beschikbaar

Let op: vooralsnog is WhatsApp Business gratis, maar in de toekomst moeten bedrijven wel betalen voor het gebruik ervan. Wat de kosten zijn, is nog onbekend. Je kunt de app via deze link in de Play Store vinden.

Het Google jaaroverzicht van 2017!

Het Google jaaroverzicht van 2017!

Google

Google, we gebruiken het met zijn allen dagelijks, en dan zeer waarschijnlijk meerdere keren. Of je nu iets op gaat zoeken of een van de vele andere diensten gebruikt. Ze maken vandaag het Year in Search bekend. Het jaarlijkse overzicht van de zoekgigant over alle onderwerpen die het afgelopen jaar trending waren op Google. Of onderwerpen waar gewoon heel veel op werd gezocht. Per land is dat natuurlijk een eigen lijstje.

Voor Nederland heeft Google dit jaar voor een iets andere insteek gekozen. Een absolute must see! De 10 trending Google zoekopdrachten van het jaar in één show! Check hieronder de YouTube-eindejaarsconference in samenwerking met Boom Chicago.

Waar hebben we in 2017 het meest op gegoogeld? Wat waren de belangrijkste zoekopdrachten en onderwerpen? Het is een lijst van ‘trending’ onderwerpen. Het gaat hierbij dus om zoekopdrachten die veel vaker werden gebruikt in vergelijking met vorig jaar.

In 2017 hebben we veel gezocht naar Anne Faber. Ze voert helaas de lijst met belangrijkste zoekopdrachten van het afgelopen jaar aan. Heel voetballend Nederland verbroederde bij het trieste nieuws van Abdelhak Nouri. We zochten veel op onderwerpen rondom de Tweede Kamer verkiezingen, en uiteraard ontbreekt ook Patricia Paay niet in het treding lijstje. Nederland stond ook op de banken voor Max Verstappen. En compleet overzicht van de populairste Nederlandse zoekopdrachten zie je in onderstaande lijst.

Hieronder de volledige lijsten van hetgeen er dit jaar trending was volgens Google in Nederland.
Zoekopdrachten

1. Anne Faber
2. Stemwijzer
3. Patricia Paay
4. Abdelhak Nouri
5. Staatsloterij Oudejaarstrekking
6. iPhone 8
7. Tour de France
8. Fidget Spinner
9. Songfestival
10. Ajax – Manchester United

Nederlands vrouwenelftal

1. Lieke Martens
2. Jackie Groenen
3. Vivianne Miedema
4. Daniëlle van de Donk
5. Shanice van de Sanden
6. Sarina Wiegman
7. Sherida Spitse
8. Kika van Es
9. Sari van Veendendaal
10. Merel van Dongen

Nederlandse YouTubers

1. Boef
2. Monica Geuze
3. StukTV
4. Dylan Haegens
5. Tim Hofman
6. Soufiane Touzani
7. Mascha Feoktistova (Beautygloss)
8. Yvonne Coldeweijer
9. Rutger Vink (Furtjuh)
10. Jordi van den Bussche (Kwebbelkop)

Eredivisieclubs

1. Ajax
2. Feyenoord
3. PSV
4. Vitesse
5. AZ
6. FC Twente
7. FC Utrecht
8. SC Heerenveen
9. Roda JC
10. NAC

Nederlandse politici

1. Geert Wilders
2. Mark Rutte
3. Eberhard van der Laan
4. Jesse Klaver
5. Thierry Baudet
6. Ancilla van de Leest
7. Klaas Dijkhoff
8. Alexander Pechtold
9. Lodewijk Asscher
10. Jeanine Hennis-Plasschaert

Overledenen

1. Eberhard van der Laan
2. Sandra Reemer
3. Chris Cornell
4. Chester Bennington
5. Hugh Hefner
6. Charles Manson
7. Roger Moore
8. Adèle Bloemendaal
9. Nicky Hayden
10. Guus Verstraete

Hoe werkt…?

1. Hoe werkt Paypal?
2. Hoe werkt Instagram?
3. Hoe werkt Snapchat?
4. Hoe werkt Tinder?
5. Hoe werkt Spotify?
6. Hoe werkt Kiala?
7. Hoe werkt Kodi?
8. Hoe werkt Netflix?
9. Hoe werkt Bitcoin?
10. Hoe werkt stemmen?

Nederlandse sporters

1. Max Verstappen
2. Abdelhak Nouri
3. Dirk Kuyt
4. Arjen Robben
5. Lieke Martens
6. Wesley Sneijder
7. Memphis Depay
8. Lars Veldwijk
9. Robin van Persie
10. Justin Kluivert

Wat is…?

1. Wat is Pinksteren?
2. Wat is een pangolin?
3. Wat is Pasen?
4. Wat is populisme?
5. Wat is de Confederations Cup?
6. Wat is dividendbelasting?
7. Wat is Bitcoin?
8. Wat is een exitpoll?
9. Wat is fipronil?
10. Wat is Goede Vrijdag?

Hoe?

In 2017 vroeg heel de wereld ‘hoe’. Vragen als hoe je je bij het leger kan voegen, hoe je naar kantoor moet lopen, hoe je een goede ouder kunt zijn en hoe je een brandweerman kan worden. Dit soort vragen zijn vaker gesteld werden dan ooit tevoren. Zelf Ontdekken wat nou de momenten zijn geweest die het jaar hebben gevormd doe je via Google.com/2017.

Bron

Openluchttheater Valkenburg zoekt zangers/zangeressen

Openluchttheater Valkenburg zoekt zangers/zangeressen

Portfolio

Zegt de Carmina Burana van Carl Orff jou iets? Ben jij toe aan een waanzinnig leuk project? Dan biedt het Openluchttheater in Valkenburg jou een unieke kans.. Zij zijn op zoek naar zangers/zangeressen uit Zuid- en Midden-Limburg om op 8 September 2018 mee te werken aan een spectaculaire voorstelling van Carmina Burana.
Artistiek leider en dirigent van de productie is Steven van Kempen​. De solisten zijn sopraan Fenna Ograjensek​, tenor Pascal Pittie​ en bariton Vincent Kusters, de organist is Tjeu Zeijen.
Maximaal 300 zangers kunnen inschrijven voor deze bijzondere productie. Ze worden geselecteerd via een auditie op 27 januari 2018 in Valkenburg. Deelname aan het project kost 20 euro
Geïnteresseerde zangers en zangeressen kunnen zich tot 15 december opgeven via een mail naar projectcoördinator Melissa de Groot, info@somelis.nl

Ook Instagram Stories kunnen nu op Facebook gedeeld worden

Ook Instagram Stories kunnen nu op Facebook gedeeld worden

Facebook, Instagram

Facebook heeft al alles geprobeerd om Stories op het platform aan te zwengelen: groter in beeld zetten, de desktopversie ermee opleuken, influencers Instagram Stories laten doorplaatsen; niks werkt. Niet om te zeggen dat Facebook het opgeeft, maar nu hebben ze het laatste gedaan wat ze konden doen: alle Instagrammers hun Stories laten doorplaatsen op Facebook.

Dat werd al getest in Portugal maar nu wordt het wereldwijd uitgerold, zo zei Facebook tegen TechCrunch. De enigen die (nog) niet mee mogen doen zijn bedrijven. Zoals altijd met dit soort dingen kan het nog even duren voordat je zelf de optie krijgt, maar het proces is in elk geval begonnen.

We zijn altijd bezig om het makkelijker te maken om elk moment te kunnen delen met de mensen die belangrijk voor je zijn. Daarom kun je nu je Instagram Stories delen via je Facebook Stories.

– Woordvoerder Facebook

Autocomplete

Het is nog niet mogelijk om Facebook Stories op Instagram te plaatsen, maar dat wil volgens de social media-gigant niet zeggen dat het niet alsnog mogelijk gemaakt gaat worden. Doordat het doorplaatsen vanaf Instagram nu automatisch kan gebeuren scheelt dat voor mensen die er al mee bezig waren veel tijd, dus dat zou er voor moeten zorgen dat Stories op Facebook meer visibiliteit krijgen.

Linksom of rechtsom, Facebook blijft doorpushen op Stories, met Facebook Camera en de doorplaatsingen van Instagram. Dat bereikte eerder dit jaar al het kwart miljoen gebruikers en alles bij elkaar genomen worden er toch flinke klappen uitgedeeld aan Snapchat, de uitvinder van het hele principe. Niet netjes, dat weet Facebook ook, maar het resultaat telt, niet hoe ze er komen. Mensen willen Stories, en verdomme Facebook gaat ze je geven ook.

[Bron]

In WhatsApp je locatie in real-time delen met anderen

In WhatsApp je locatie in real-time delen met anderen

Social Media, Whatsapp

Het delen van je locatie in real-time met anderen is inmiddels al in veel apps mogelijk, maar WhatsApp krijgt de mogelijkheid nu ook. In de komende tijd gaat er een update live die dat mogelijk maakt, zodat je via de app aan iedereen waar je het mee wil delen je locatie kunt laten zien.

Je kunt de mogelijkheid gebruiken door in een chat met iemand (het werkt ook in groepen) naar bijlages te gaan en daar ‘locatie’ te kiezen. Je kunt dan kiezen voor hoe lang je je locatie wil delen en zo lang de timer loopt kan iedereen in de chat zien waar je bent. Dat werkt ook als je niet meer in WhatsApp zit, trouwens.

Je kunt je locatie delen voor 15 minuten, één uur of zelfs acht uur. Je ziet het in de chat verschijnen en er is altijd een duidelijke knop om het delen van je locatie te stoppen. Simpel dus.

whatsapp-delen-locatie

Het blijft een handige functie, en de integratie in WhatsApp is natuurlijk ideaal voor mensen die voornamelijk die app gebruiken om met elkaar te communiceren. Aangezien dat er nogal veel zijn is het fantastisch om straks met een groep af te spreken en elkaar te kunnen vinden met deze locatietracker. Elkaar even kwijt? Locatie aan, even op de kaart kijken en dan is dat zo opgelost.

Zoals gezegd wordt de functie in ‘de komende weken’ uitgerold en wel voor zowel iOS als Android. Ik heb ‘m zelf nu al, dus de kans is groot dat het voor jou hetzelfde zal zijn.

[Afbeeldingen © iana_kolesnikova – Adobe Stock]

[Bron]

#Feest: de hashtag staat al 10 jaar op social media

#Feest: de hashtag staat al 10 jaar op social media

Social Media

Het hekje # gevolgd door een woord- of lettercombinatie schept orde op sociale media als Twitter en Instagram en geeft aan dat een bericht aansluit bij een bepaald onderwerp dat al dan niet trending is.

De hashtag is inmiddels niet meer weg te denken van social media. ”Zodra je Facebook, Instagram of Twitter opent vliegen de hashtags je om de oren”, zegt Randy van Essen van T-Mobile. ”De hashtag is onderdeel geworden van de online taal die we wereldwijd met elkaar spreken.”

Gemeengoed
De uitvinder van het gebruik van de hashtag op social media is de Amerikaanse computerprogrammeur Chris Messina. Hij introduceerde zijn idee op 23 augustus 2007 met een tweet. ”Wat zouden jullie ervan vinden om #(hekje) te gebruiken voor groepen?”, schreef hij.

In oktober van dat jaar werd de hashtag gemeengoed toen de Amerikaan Nate Ritter ruim duizend berichten twitterde over de bosbranden in Californië onder de hashtag #sandiegofire.

In 2014 ontstond er onder #BringBackOurGirls een actie tegen de massaontvoering van schoolmeisjes in Nigeria.© EPA

Twee jaar later maakte Twitter het gebruik van het internetfenomeen nog wat makkelijker door er hyperlinks aan toe te voegen zodat hashtags klikbaar werden. Sinds 2010 worden de hashtags gebruikt om lijstjes samen te stellen van de populairste onderwerpen: de trending topics.

#foodporn
Dat kan een nieuwsgebeurtenis zijn (#zonsverduistering, #jesuischarlie, #totssombarcelona) of gelijkgestemden bijeenbrengen op bijvoorbeeld festivals (#lowlands2017) of tijdens een avondje tv-kijken (#Wezijnerbjina). In Nederland is #vacature al jaren populair onder werkgevers en werknemers.

Instagram implementeerde de hashtags in januari 2011. Dat maakt het zoeken op het fotonetwerk een stuk gemakkelijker. Zo gaan foto’s van gerechten vaak gepaard met de hashtag #foodporn, dat voor dit doel al 132 miljoen keer is gebruikt. In 2013 waaiden de hashtags ook over naar Facebook, al zijn daar de statusupdates vaak niet openbaar en alleen zichtbaar voor de vriendenkring.

Facebook gaat links naar slechte pagina’s uit je tijdlijn halen

Facebook gaat links naar slechte pagina’s uit je tijdlijn halen

Facebook, Social Media

Facebook gaat niet alleen maar nepnieuws aanpakken, ze willen ook voorkomen dat je na het klikken van een link in je tijdlijn op een pagina terecht komt waar weinig content op staat, omringd door veel of slechte advertenties. Clickbait is er genoeg, dus gaat Facebook dat soort bestemmingspagina’s veel minder laten voorkomen in je feed, zelfs als het advertenties zijn.

We hadden al een policy die adverteerders verhinderde om naar pagina’s buiten Facebook te wijzen die gebruikers een slechte ervaring zou geven. We gaan dat harder handhaven en ook organische posts vallen nu onder die regel. – Facebook

Langzaam aan

Goed om te zien dat Facebook vervelende pagina’s waar je per ongeluk op kunt terechtkomen gaat aanpakken. Het verschil zal gaandeweg merkbaar worden, zo zeggen ze in hun blog.

Uitgevers die het beter voor elkaar hebben zullen volgens Facebook hun verkeer zien stijgen, terwijl het andersom zal gaan voor degenen die het niet zo nauw nemen met de richtlijnen.

Bron

De grens van 2 miljard is nu heel dichtbij voor facebook

De grens van 2 miljard is nu heel dichtbij voor facebook

Facebook, Social Media

Facebook heeft de eerste kwartaalcijfers van 2017 bekend gemaakt en daaruit blijkt dat dit gigantische mijlpaal van 2 miljard gebruikers nu wel heel dichtbij komt. Op dit moment worden er 1,94 miljard actieve gebruikers per maand geteld en dat is weer 18 procent hoger meer dan een jaar geleden. Iedereen die ooit geroepen heeft dan Facebook minder populair wordt, heeft het dus goed mis, want van de complete wereldbevolking van 7,3 miljard gebruikt dus nu ruim een kwart iedere maand Facebook. 1,28 miljard gebruikers gebruiken Facebook ook nog eens dagelijks.

Het duurde acht jaar om de eerste miljard gebruikers binnen te halen, maar dat tweede miljard komt veel sneller. Als het zo doorgaat, dan haalt Facebook binnen vijf jaar het tweede miljard binnen. En er werd ook meteen even een update gegeven van alle bedrijven die Facebook in de loop der jaren opkocht:

  • 1,2 miljard gebruikers voor WhatsApp
  • 1,2 miljard gebruikers voor Messenger
  • 700 miljoen gebruikers voor Instagram

We just announced our quarterly results and gave an update on our progress connecting the world. Our community now has…

Geplaatst door Mark Zuckerberg op woensdag 3 mei 2017

Bij kwartaalcijfers horen ook dollartekens en ook die gaf Facebook prijs. Vorig jaar werd er per gebruiker in het eerste kwartaal van 2016 3,32 USD verdiend aan een gebruiker, dat in het eerste kwartaal van 2017 gestegen is naar 4,23 USD.

Verder was het natuurlijk een kwartaal waarin het bedrijf vooral druk was met alles kopiëren waar Snapchat ooit uniek in was, tot zelfs statusupdates op WhatsApp en Facebook – die ik overigens niemand ooit zien gebruiken. Op de agenda voor de komende tijd staan zaken zoals performance-issues oplossen, maar ook als het gaat om Facebook Live is er nog wel het een en ander te verbeteren. De laatste tijd verschijnen en livestreams van (zelf)moorden en dat wil niemand onder ogen krijgen. Daarvoor worden dan ook 3.000 mensen extra aangenomen die moeten gaan voorkomen dat dit soort video’s aandacht krijgen op Facebook. Genoeg te doen dus.

 

Bron

Tekststatus komt terug in Whatsapp

Tekststatus komt terug in Whatsapp

Whatsapp
WhatsApp gaat het weer mogelijk maken om in een korte tekst een statusupdate weer te geven.

Die functie werd verwijderd toen onlangs een Snapchat-achtige nieuwe Status-functie werd toegevoegd. Daarmee is het mogelijk om video’s en foto’s als statusupdate te plaatsen. Die updates zijn vervolgens 24 uur lang zichtbaar.

Gebruikers hadden kritiek op het verdwijnen van de oude tekststatus, en kort na de uitrol van de nieuwe functie verscheen de oude status weer in een bètaversie van de Android-app.

WhatsApp bevestigt tegen TechCrunch dat de oude status in de komende week definitief terugkomt naar Android en binnenkort ook weer voor iOS-gebruikers zal verschijnen.

De chatdienst zegt van gebruikers gehoord te hebben dat de functie wordt gemist. WhatsApp wil ook de nieuwe Status-functie in stand houden en blijven ontwikkelen.

Het is onbekend hoeveel mensen de nieuwe functie hebben gebruikt. WhatsApp-moederbedrijf Facebook introduceert de afgelopen maanden in al zijn apps, waaronder ook Instagram en Facebook Messenger, functies die lijken op Snapchat Stories. Het sinds kort beursgenoteerde Snapchat ziet zijn gebruikersgroei ondertussen afnemen.

Bron