Blog

Blog
Het Google jaaroverzicht van 2017!

Het Google jaaroverzicht van 2017!

Google

Google, we gebruiken het met zijn allen dagelijks, en dan zeer waarschijnlijk meerdere keren. Of je nu iets op gaat zoeken of een van de vele andere diensten gebruikt. Ze maken vandaag het Year in Search bekend. Het jaarlijkse overzicht van de zoekgigant over alle onderwerpen die het afgelopen jaar trending waren op Google. Of onderwerpen waar gewoon heel veel op werd gezocht. Per land is dat natuurlijk een eigen lijstje.

Voor Nederland heeft Google dit jaar voor een iets andere insteek gekozen. Een absolute must see! De 10 trending Google zoekopdrachten van het jaar in één show! Check hieronder de YouTube-eindejaarsconference in samenwerking met Boom Chicago.

Waar hebben we in 2017 het meest op gegoogeld? Wat waren de belangrijkste zoekopdrachten en onderwerpen? Het is een lijst van ‘trending’ onderwerpen. Het gaat hierbij dus om zoekopdrachten die veel vaker werden gebruikt in vergelijking met vorig jaar.

In 2017 hebben we veel gezocht naar Anne Faber. Ze voert helaas de lijst met belangrijkste zoekopdrachten van het afgelopen jaar aan. Heel voetballend Nederland verbroederde bij het trieste nieuws van Abdelhak Nouri. We zochten veel op onderwerpen rondom de Tweede Kamer verkiezingen, en uiteraard ontbreekt ook Patricia Paay niet in het treding lijstje. Nederland stond ook op de banken voor Max Verstappen. En compleet overzicht van de populairste Nederlandse zoekopdrachten zie je in onderstaande lijst.

Hieronder de volledige lijsten van hetgeen er dit jaar trending was volgens Google in Nederland.
Zoekopdrachten

1. Anne Faber
2. Stemwijzer
3. Patricia Paay
4. Abdelhak Nouri
5. Staatsloterij Oudejaarstrekking
6. iPhone 8
7. Tour de France
8. Fidget Spinner
9. Songfestival
10. Ajax – Manchester United

Nederlands vrouwenelftal

1. Lieke Martens
2. Jackie Groenen
3. Vivianne Miedema
4. Daniëlle van de Donk
5. Shanice van de Sanden
6. Sarina Wiegman
7. Sherida Spitse
8. Kika van Es
9. Sari van Veendendaal
10. Merel van Dongen

Nederlandse YouTubers

1. Boef
2. Monica Geuze
3. StukTV
4. Dylan Haegens
5. Tim Hofman
6. Soufiane Touzani
7. Mascha Feoktistova (Beautygloss)
8. Yvonne Coldeweijer
9. Rutger Vink (Furtjuh)
10. Jordi van den Bussche (Kwebbelkop)

Eredivisieclubs

1. Ajax
2. Feyenoord
3. PSV
4. Vitesse
5. AZ
6. FC Twente
7. FC Utrecht
8. SC Heerenveen
9. Roda JC
10. NAC

Nederlandse politici

1. Geert Wilders
2. Mark Rutte
3. Eberhard van der Laan
4. Jesse Klaver
5. Thierry Baudet
6. Ancilla van de Leest
7. Klaas Dijkhoff
8. Alexander Pechtold
9. Lodewijk Asscher
10. Jeanine Hennis-Plasschaert

Overledenen

1. Eberhard van der Laan
2. Sandra Reemer
3. Chris Cornell
4. Chester Bennington
5. Hugh Hefner
6. Charles Manson
7. Roger Moore
8. Adèle Bloemendaal
9. Nicky Hayden
10. Guus Verstraete

Hoe werkt…?

1. Hoe werkt Paypal?
2. Hoe werkt Instagram?
3. Hoe werkt Snapchat?
4. Hoe werkt Tinder?
5. Hoe werkt Spotify?
6. Hoe werkt Kiala?
7. Hoe werkt Kodi?
8. Hoe werkt Netflix?
9. Hoe werkt Bitcoin?
10. Hoe werkt stemmen?

Nederlandse sporters

1. Max Verstappen
2. Abdelhak Nouri
3. Dirk Kuyt
4. Arjen Robben
5. Lieke Martens
6. Wesley Sneijder
7. Memphis Depay
8. Lars Veldwijk
9. Robin van Persie
10. Justin Kluivert

Wat is…?

1. Wat is Pinksteren?
2. Wat is een pangolin?
3. Wat is Pasen?
4. Wat is populisme?
5. Wat is de Confederations Cup?
6. Wat is dividendbelasting?
7. Wat is Bitcoin?
8. Wat is een exitpoll?
9. Wat is fipronil?
10. Wat is Goede Vrijdag?

Hoe?

In 2017 vroeg heel de wereld ‘hoe’. Vragen als hoe je je bij het leger kan voegen, hoe je naar kantoor moet lopen, hoe je een goede ouder kunt zijn en hoe je een brandweerman kan worden. Dit soort vragen zijn vaker gesteld werden dan ooit tevoren. Zelf Ontdekken wat nou de momenten zijn geweest die het jaar hebben gevormd doe je via Google.com/2017.

Bron

Openluchttheater Valkenburg zoekt zangers/zangeressen

Openluchttheater Valkenburg zoekt zangers/zangeressen

Portfolio

Zegt de Carmina Burana van Carl Orff jou iets? Ben jij toe aan een waanzinnig leuk project? Dan biedt het Openluchttheater in Valkenburg jou een unieke kans.. Zij zijn op zoek naar zangers/zangeressen uit Zuid- en Midden-Limburg om op 8 September 2018 mee te werken aan een spectaculaire voorstelling van Carmina Burana.
Artistiek leider en dirigent van de productie is Steven van Kempen​. De solisten zijn sopraan Fenna Ograjensek​, tenor Pascal Pittie​ en bariton Vincent Kusters, de organist is Tjeu Zeijen.
Maximaal 300 zangers kunnen inschrijven voor deze bijzondere productie. Ze worden geselecteerd via een auditie op 27 januari 2018 in Valkenburg. Deelname aan het project kost 20 euro
Geïnteresseerde zangers en zangeressen kunnen zich tot 15 december opgeven via een mail naar projectcoördinator Melissa de Groot, info@somelis.nl

Ook Instagram Stories kunnen nu op Facebook gedeeld worden

Ook Instagram Stories kunnen nu op Facebook gedeeld worden

Facebook, Instagram

Facebook heeft al alles geprobeerd om Stories op het platform aan te zwengelen: groter in beeld zetten, de desktopversie ermee opleuken, influencers Instagram Stories laten doorplaatsen; niks werkt. Niet om te zeggen dat Facebook het opgeeft, maar nu hebben ze het laatste gedaan wat ze konden doen: alle Instagrammers hun Stories laten doorplaatsen op Facebook.

Dat werd al getest in Portugal maar nu wordt het wereldwijd uitgerold, zo zei Facebook tegen TechCrunch. De enigen die (nog) niet mee mogen doen zijn bedrijven. Zoals altijd met dit soort dingen kan het nog even duren voordat je zelf de optie krijgt, maar het proces is in elk geval begonnen.

We zijn altijd bezig om het makkelijker te maken om elk moment te kunnen delen met de mensen die belangrijk voor je zijn. Daarom kun je nu je Instagram Stories delen via je Facebook Stories.

– Woordvoerder Facebook

Autocomplete

Het is nog niet mogelijk om Facebook Stories op Instagram te plaatsen, maar dat wil volgens de social media-gigant niet zeggen dat het niet alsnog mogelijk gemaakt gaat worden. Doordat het doorplaatsen vanaf Instagram nu automatisch kan gebeuren scheelt dat voor mensen die er al mee bezig waren veel tijd, dus dat zou er voor moeten zorgen dat Stories op Facebook meer visibiliteit krijgen.

Linksom of rechtsom, Facebook blijft doorpushen op Stories, met Facebook Camera en de doorplaatsingen van Instagram. Dat bereikte eerder dit jaar al het kwart miljoen gebruikers en alles bij elkaar genomen worden er toch flinke klappen uitgedeeld aan Snapchat, de uitvinder van het hele principe. Niet netjes, dat weet Facebook ook, maar het resultaat telt, niet hoe ze er komen. Mensen willen Stories, en verdomme Facebook gaat ze je geven ook.

[Bron]

In WhatsApp je locatie in real-time delen met anderen

In WhatsApp je locatie in real-time delen met anderen

Social Media, Whatsapp

Het delen van je locatie in real-time met anderen is inmiddels al in veel apps mogelijk, maar WhatsApp krijgt de mogelijkheid nu ook. In de komende tijd gaat er een update live die dat mogelijk maakt, zodat je via de app aan iedereen waar je het mee wil delen je locatie kunt laten zien.

Je kunt de mogelijkheid gebruiken door in een chat met iemand (het werkt ook in groepen) naar bijlages te gaan en daar ‘locatie’ te kiezen. Je kunt dan kiezen voor hoe lang je je locatie wil delen en zo lang de timer loopt kan iedereen in de chat zien waar je bent. Dat werkt ook als je niet meer in WhatsApp zit, trouwens.

Je kunt je locatie delen voor 15 minuten, één uur of zelfs acht uur. Je ziet het in de chat verschijnen en er is altijd een duidelijke knop om het delen van je locatie te stoppen. Simpel dus.

whatsapp-delen-locatie

Het blijft een handige functie, en de integratie in WhatsApp is natuurlijk ideaal voor mensen die voornamelijk die app gebruiken om met elkaar te communiceren. Aangezien dat er nogal veel zijn is het fantastisch om straks met een groep af te spreken en elkaar te kunnen vinden met deze locatietracker. Elkaar even kwijt? Locatie aan, even op de kaart kijken en dan is dat zo opgelost.

Zoals gezegd wordt de functie in ‘de komende weken’ uitgerold en wel voor zowel iOS als Android. Ik heb ‘m zelf nu al, dus de kans is groot dat het voor jou hetzelfde zal zijn.

[Afbeeldingen © iana_kolesnikova – Adobe Stock]

[Bron]

#Feest: de hashtag staat al 10 jaar op social media

#Feest: de hashtag staat al 10 jaar op social media

Social Media

Het hekje # gevolgd door een woord- of lettercombinatie schept orde op sociale media als Twitter en Instagram en geeft aan dat een bericht aansluit bij een bepaald onderwerp dat al dan niet trending is.

De hashtag is inmiddels niet meer weg te denken van social media. ”Zodra je Facebook, Instagram of Twitter opent vliegen de hashtags je om de oren”, zegt Randy van Essen van T-Mobile. ”De hashtag is onderdeel geworden van de online taal die we wereldwijd met elkaar spreken.”

Gemeengoed
De uitvinder van het gebruik van de hashtag op social media is de Amerikaanse computerprogrammeur Chris Messina. Hij introduceerde zijn idee op 23 augustus 2007 met een tweet. ”Wat zouden jullie ervan vinden om #(hekje) te gebruiken voor groepen?”, schreef hij.

In oktober van dat jaar werd de hashtag gemeengoed toen de Amerikaan Nate Ritter ruim duizend berichten twitterde over de bosbranden in Californië onder de hashtag #sandiegofire.

In 2014 ontstond er onder #BringBackOurGirls een actie tegen de massaontvoering van schoolmeisjes in Nigeria.© EPA

Twee jaar later maakte Twitter het gebruik van het internetfenomeen nog wat makkelijker door er hyperlinks aan toe te voegen zodat hashtags klikbaar werden. Sinds 2010 worden de hashtags gebruikt om lijstjes samen te stellen van de populairste onderwerpen: de trending topics.

#foodporn
Dat kan een nieuwsgebeurtenis zijn (#zonsverduistering, #jesuischarlie, #totssombarcelona) of gelijkgestemden bijeenbrengen op bijvoorbeeld festivals (#lowlands2017) of tijdens een avondje tv-kijken (#Wezijnerbjina). In Nederland is #vacature al jaren populair onder werkgevers en werknemers.

Instagram implementeerde de hashtags in januari 2011. Dat maakt het zoeken op het fotonetwerk een stuk gemakkelijker. Zo gaan foto’s van gerechten vaak gepaard met de hashtag #foodporn, dat voor dit doel al 132 miljoen keer is gebruikt. In 2013 waaiden de hashtags ook over naar Facebook, al zijn daar de statusupdates vaak niet openbaar en alleen zichtbaar voor de vriendenkring.

Facebook gaat links naar slechte pagina’s uit je tijdlijn halen

Facebook gaat links naar slechte pagina’s uit je tijdlijn halen

Facebook, Social Media

Facebook gaat niet alleen maar nepnieuws aanpakken, ze willen ook voorkomen dat je na het klikken van een link in je tijdlijn op een pagina terecht komt waar weinig content op staat, omringd door veel of slechte advertenties. Clickbait is er genoeg, dus gaat Facebook dat soort bestemmingspagina’s veel minder laten voorkomen in je feed, zelfs als het advertenties zijn.

We hadden al een policy die adverteerders verhinderde om naar pagina’s buiten Facebook te wijzen die gebruikers een slechte ervaring zou geven. We gaan dat harder handhaven en ook organische posts vallen nu onder die regel. – Facebook

Langzaam aan

Goed om te zien dat Facebook vervelende pagina’s waar je per ongeluk op kunt terechtkomen gaat aanpakken. Het verschil zal gaandeweg merkbaar worden, zo zeggen ze in hun blog.

Uitgevers die het beter voor elkaar hebben zullen volgens Facebook hun verkeer zien stijgen, terwijl het andersom zal gaan voor degenen die het niet zo nauw nemen met de richtlijnen.

Bron

De grens van 2 miljard is nu heel dichtbij voor facebook

De grens van 2 miljard is nu heel dichtbij voor facebook

Facebook, Social Media

Facebook heeft de eerste kwartaalcijfers van 2017 bekend gemaakt en daaruit blijkt dat dit gigantische mijlpaal van 2 miljard gebruikers nu wel heel dichtbij komt. Op dit moment worden er 1,94 miljard actieve gebruikers per maand geteld en dat is weer 18 procent hoger meer dan een jaar geleden. Iedereen die ooit geroepen heeft dan Facebook minder populair wordt, heeft het dus goed mis, want van de complete wereldbevolking van 7,3 miljard gebruikt dus nu ruim een kwart iedere maand Facebook. 1,28 miljard gebruikers gebruiken Facebook ook nog eens dagelijks.

Het duurde acht jaar om de eerste miljard gebruikers binnen te halen, maar dat tweede miljard komt veel sneller. Als het zo doorgaat, dan haalt Facebook binnen vijf jaar het tweede miljard binnen. En er werd ook meteen even een update gegeven van alle bedrijven die Facebook in de loop der jaren opkocht:

  • 1,2 miljard gebruikers voor WhatsApp
  • 1,2 miljard gebruikers voor Messenger
  • 700 miljoen gebruikers voor Instagram

We just announced our quarterly results and gave an update on our progress connecting the world. Our community now has…

Geplaatst door Mark Zuckerberg op woensdag 3 mei 2017

Bij kwartaalcijfers horen ook dollartekens en ook die gaf Facebook prijs. Vorig jaar werd er per gebruiker in het eerste kwartaal van 2016 3,32 USD verdiend aan een gebruiker, dat in het eerste kwartaal van 2017 gestegen is naar 4,23 USD.

Verder was het natuurlijk een kwartaal waarin het bedrijf vooral druk was met alles kopiëren waar Snapchat ooit uniek in was, tot zelfs statusupdates op WhatsApp en Facebook – die ik overigens niemand ooit zien gebruiken. Op de agenda voor de komende tijd staan zaken zoals performance-issues oplossen, maar ook als het gaat om Facebook Live is er nog wel het een en ander te verbeteren. De laatste tijd verschijnen en livestreams van (zelf)moorden en dat wil niemand onder ogen krijgen. Daarvoor worden dan ook 3.000 mensen extra aangenomen die moeten gaan voorkomen dat dit soort video’s aandacht krijgen op Facebook. Genoeg te doen dus.

 

Bron

Tekststatus komt terug in Whatsapp

Tekststatus komt terug in Whatsapp

Whatsapp
WhatsApp gaat het weer mogelijk maken om in een korte tekst een statusupdate weer te geven.

Die functie werd verwijderd toen onlangs een Snapchat-achtige nieuwe Status-functie werd toegevoegd. Daarmee is het mogelijk om video’s en foto’s als statusupdate te plaatsen. Die updates zijn vervolgens 24 uur lang zichtbaar.

Gebruikers hadden kritiek op het verdwijnen van de oude tekststatus, en kort na de uitrol van de nieuwe functie verscheen de oude status weer in een bètaversie van de Android-app.

WhatsApp bevestigt tegen TechCrunch dat de oude status in de komende week definitief terugkomt naar Android en binnenkort ook weer voor iOS-gebruikers zal verschijnen.

De chatdienst zegt van gebruikers gehoord te hebben dat de functie wordt gemist. WhatsApp wil ook de nieuwe Status-functie in stand houden en blijven ontwikkelen.

Het is onbekend hoeveel mensen de nieuwe functie hebben gebruikt. WhatsApp-moederbedrijf Facebook introduceert de afgelopen maanden in al zijn apps, waaronder ook Instagram en Facebook Messenger, functies die lijken op Snapchat Stories. Het sinds kort beursgenoteerde Snapchat ziet zijn gebruikersgroei ondertussen afnemen.

Bron

115 feiten die je nog niet wist over social media

115 feiten die je nog niet wist over social media

Social Media

Je kan er tegenwoordig niet meer omheen; social media heeft een uiterst belangrijke rol in ons dagelijks leven ingenomen. De afgelopen twee jaar steeg het aantal internetgebruikers met maar liefst 11% en deed er zich eveneens een sterke toename voor in het aantal social media gebruikers. Maar wat is social media eigenlijk? Kort gezegd kan het gedefiniëerd worden als een verzamelbegrip voor online platformen waarvan de gebruikers, zonder tussenkomst van professionele redactie, de inhoud verzorgen. Het belangrijkste kenmerk hierbij is dat er dialoog en interactie tussen de gebruikers plaatsvindt. In dit artikel geven we graag wat meer uitleg over social media, de snelle evolutie dat het medium doormaakt en haar groeiende impact in onze maatschappij.

Een kijkje in de social media geschiedenis, onthult hoe jong dit medium eigenlijk is. Het is dan ook opmerkelijk hoe razendsnel het evolueert en hoe het een steeds belangrijkere rol inneemt in onze maatschappij . LinkedIn en Facebook zijn de oudste social media kanalen en werden ongeveer 13 jaar geleden gelanceerd. Kort daarna maakte Twitter haar online debuut. Hoewel de groei van deze kanalen de eerste twee jaren wat moeizamer vooruit gingen, duurde het niet lang voor het aantal gebruikers exponentieel begon toe te nemen. Pas vanaf 2008, werden de platformen massaal gebruikt en kon men spreken van een echte “ social media boom”.

De steeds populairder wordende Instagram en Pinterest, maken nog maar 7 jaar deel uit van het huidige digitale landschap. Hoewel de social media icons al meermaals veranderd zijn, blijven de gebruikers trouw aan de verschillende sociale kanalen, die de sociale omgang en van zaken voeren sterk beïnvloeden.

Bijna één derde van de wereldbevolking blijkt actief te zijn op social media. Facebook blijkt veruit het populairste medium. Op dit kanaal worden er per minuut, meer dan 4 miljoen “Likes” uitgedeeld en melden er zich dagelijks 1.23 miljard bezoekers aan.

Volgens de cijfers kent social media de grootste impact in Noord-Amerika, gevolgd door respectievelijk Zuid-Amerika, Oost Azië en West Europa. Het zou gaan om een mondiaal gemiddelde impact van ongeveer 31%.

Dat er zoveel gebruikers op het medium actief zijn, is ook de zakelijke wereld niet onopgemerkt gebleven. Er wordt dan ook best wat aandacht besteedt aan social media marketing. Volgens de voorspellingen, zal er in de VS 13 miljard dollar aan uitgegeven worden dit jaar en verwacht men deze cijfers de komende jaren nog fors te zien stijgen.

De bevolkingsgroep dat het meest vertrouwd is met de recentste social media trends, is hoogstwaarschijnlijk de tieners. Maar liefst 92% van de jongeren zegt dagelijks online te gaan en 71% daarvan blijkt actief op meerdere platformen. Men kan dus gerust zeggen dat deze groep uitstekend op de hoogte is van de courante gang van zaken op gebied van social media. Onderzoek wees uit dat tieners de platformen vooral recreatief gebruiken; om filmpjes te bekijken via YouTube, foto’s van zichzelf te delen en om met elkaar online te interageren.

Er wordt dan ook ontzettend veel informatie gedeeld. Als we kijken naar de cijfers van de drie belangrijkste kanalen om foto’s te delen, namelijk Snapchat, Facebook en Instagram, zien we dat er gemiddeld per seconde, een heuse 14.000 foto’s wereldwijd gedeeld worden.

Voor ondernemingen speelt het medium eerder een professionele rol. Zo kan een slim uitgedokterde social media strategie de rentabiliteit van een onderneming verhogen, de naamsbekendheid verbeteren en koopgedrag beïnvloeden. Het beïnvloeden van beslissingen over aankopen, gebeurt op verschillende manieren. Onder andere door extra productinformatie aan te bieden, de locatie van aankoop aan te geven, door berichtgeving van een uitverkoop, ect.

Verder gebruiken ondernemingen de sociale platformen om de interesses en het gedrag van de consument te onderzoeken en te voorspellen. Hierdoor beschikken ze over informatie zoals op welke dag van de week en welk uur van de dag een bericht geplaatst moet worden om het efficiëntst te zijn, welke de meeste begeerde vakantiebestemmingen zijn, welke merken de meeste fans hebben, welke kanalen de meeste rentabiliteit bieden, en zo meer. Opvallend is ook de scheiding der geslachten met betrekking tot het type sociaal platform. Vrouwen blijken bijvoorbeeld veel actiever op Instagram en Facebook terwijl mannen de meerderheid vormen op Youtube en LinkedIn. Voor bedrijven is de opkomst van social media en het gebruik ervan een enorme troef. Het is dus een essentieel deel van marketing geworden.

Gezien social media een vrij recent fenomeen is, is het nog niet helemaal duidelijk welke de korte en langetermijngevolgen op de huidige maatschappij zijn,. Hier en daar wordt de term “verslaving” al gebruikt. Zo meldt 18% van de ondervraagde smartphone gebruikers dat ze niet meer dan enkele uren kunnen doorstaan zonder hun newsfeed te bekijken. 28% van de iPhone gebruikers checkt Twitter nog vóór ze het bed uitkomen. Of men al kan spreken van een digitale epidemie is niet zeker, wat we wel weten is dat het gebruik en de toepassing van social media in stijgende lijn verloopt.

Naast de mogelijke negatieve kanten, zijn er ook heel wat voordelen aan social media:

Volgens recente data, zouden 73% van de bedrijven wel eens succesvol een kandidaat hebben aangenomen dankzij één van de sociale kanalen. Aangezien meer dan 80% van de baanzoekenden op Facebook zit, 40% op Twitter en 36% op LinkedIn, lijkt het wel logisch dat ondernemingen nieuwe werknemers via deze platformen rekruteren. Potentiële werknemers ouder dan 45 jaar, zijn te vinden op Facebook en LinkedIn. Jongere baanzoekenden daarentegen, gebruiken Twitter om hun professionele vaardigheden te betogen.

Verder wordt er via verschillende sociale platformen massaal de actualiteiten gevolgd. Hierin is ‘Reddit’ het meest gebruikte platform. Als we de statistieken mogen geloven, zijn de dagen van traditionele nieuwsbronnen zoals tv en radio geteld. Zo rapporteren 85% van de ondervraagden, Facebook en Twitter als hun voornaamste nieuwsbron. 68% van de millennials volgen de actualiteiten op Facebook terwijl 24% van de middelbare scholieren zijn nieuws uit Instagram berichten haalt.

Ben je benieuwd hoe social media ons persoonlijke- en bedrijfsleven nog meer beïnvloed? Bekijk dan deze interessante infographic met ‘115 feiten over social media die je nog niet wist.


Bron: Skilled.co

Instagram gebruikers kunnen nu meerdere foto’s in één keer plaatsen

Instagram gebruikers kunnen nu meerdere foto’s in één keer plaatsen

Instagram
Na een korte testperiode rolt Instagram een nieuwe functie in hun app uit waarbij gebruikers meerdere foto’s in één post kunnen plaatsen. Commerciële gebruikers (adverteerders) konden dat al sinds een jaar of twee.

Instagram introduceert de nieuwe functie de komende weken in zijn apps voor Android en iOS, zo meldt het bedrijf vandaag.

De nieuwe functie zit rechtsonder op een foto of video die gebruikers willen plaatsen, daar waar voorheen een knop voor de Instagram-app Layout zat. Na een druk op die knop kunnen tot maximaal tien foto’s en video’s worden gekozen.

Daarna kunnen die foto’s en video’s of per stuk of allemaal in één keer worden aangepast en door filters worden gehaald. De serie foto’s worden gemarkeerd door een aantal bolletjes onder de foto. Gebruikers kunnen vervolgens vegen om ze allemaal te bekijken.

Een dergelijk bericht met meerdere foto’s en video’s kan wel maar één omschrijving en locatie hebben. Ook komt commentaar onder de hele serie te staan, niet onder de individuele foto’s of video’s. De verschillende foto’s en video’s zijn ook niet per stuk te liken, enkel als gehele serie.