Blog

Blog
Instagram TV

Instagram TV

Instagram, Social Media
Instagram heeft een nieuwe app gelanceerd die het mogelijk maakt om langere video’s te uploaden. Met Instagram TV (IGTV) zal je video’s kunnen maken die tot één uur lang zijn. Het gaat daarmee duidelijk de concurrentie aan met YouTube, maar biedt de nieuwe app wel genoeg innovatie om YouTube van de troon te stoten?

Instagram-CEO Kevin Systrom kondigde de nieuwe app woensdagavond aan op een persconferentie. Op Instagram bleven video’s beperkt tot één minuut, maar in de nieuwe Instagram TV-app zal dat verlengd worden tot maar liefst een uur. Alles blijft wel op het mobiele gebruik georiënteerd: alle video’s zullen dus in portretmodus worden afgespeeld. Met de aankondiging werden zo geruchten die al een tijdje de ronde deden nu ook bevestigd.

Geen advertenties … voorlopig toch

Instagram TV wordt geen losstaande app. Instagramgebruikers zullen zo ook de langere video’s op hun oude app kunnen bekijken. Wie zelf geen langere video’s wil maken en ook geen zin heeft om die nieuwe app te downloaden, zal dus toch nog van de video’s van anderen kunnen genieten.

IGTV lost meteen ook een issue op waar veel over geklaagd wordt. Het voegt namelijk een zogenaamde scrub bar toe, waarbij je kan kiezen waar je de video begint. Op de oude Instagram is dat momenteel nog onmogelijk, waardoor je video’s helemaal opnieuw moet bekijken als je iets hebt gemist. Ook de al bestaande stickers en filters zullen in de nieuwe app worden opgenomen.

Er zullen geen gebruikers betaald worden door Instagram om video’s te maken en er zullen ook geen advertenties te zien zijn. Een leuke verandering, al lijkt dat slechts een tijdelijke regel. Om de app te lanceren, werkte Instagram samen met een aantal influencers, gaande van Kim Kardashian over Selena Gomez tot bekend Fortnite-streamer Ninja, om de nieuwe app meteen van video’s te voorzien.

De kroon van YouTube

Met IGTV doet Facebook, de eigenaar van Instagram, dus duidelijk een gooi naar de kroon van YouTube, dat op zijn beurt eigendom is van gigant Google. YouTube is veruit het belangrijkste sociale medium voor video en het is ook een van de grootste sociale media in het algemeen. Uit een recente studie van Pew Research bleek zelfs dat YouTube het populairste sociale medium is in de VS bij tieners.

Maar liefst 85 procent van de Amerikanen tussen 13 en 17 jaar gebruikt YouTube. Instagram, dat op de persconferentie trots aankondigde nu “een globale gemeenschap van één miljard mensen” te zijn geworden, staat daar op een tweede plaats met 72 procent. Snapchat staat nog net op het podium met 69 procent. Facebook zelf doet het enorm slecht: amper de helft van de 13- tot 17-jarigen in de VS zou Facebook gebruiken.

Innovatie

IGTV is dus het antwoord van Facebook op de stijgende populariteit van YouTube. De vraag is echter of de app genoeg innovatie biedt om YouTube naar de kroon te steken. Facebook heeft in het verleden al getoond dat het bedrijf van Marc Zuckerberg het niet erg vindt om wat werkt bij de concurrentie schaamteloos over te nemen. Maar daar zit ‘m hier misschien net het probleem. Niemand zit te wachten op een “verticale YouTube“. IGTV moet iets unieks bieden, wil iets kunnen doen aan de hegemonie van YouTube. En stickers en filters zullen dan niet genoeg zijn.

YouTube behoudt zeker de troef van flexibiliteit. Video’s verlengen van een minuut naar een uur is een goede verbetering voor Instagram, maar met video’s van maar liefst twaalf uur lang doet YouTube nog steeds beter. Ook de verplichte portretmodus zal een doorn in het oog zijn van vele videomakers. Als leuk extraatje kan IGTV dus zeker tellen, maar het valt af te wachten of het ook echt iets aan de immense populariteit van YouTube zal kunnen doen.

Waar downloaden?

De app is nu al te downloaden in de App Store en op Google Play. Aangezien de app nog maar net is opgestart, is het aanbod momenteel dus nog beperkt. Voorlopig blijft het bij de influencers die samenwerken met Instagram voor de lancering van de app, maar verwacht maar dat ook IGTV binnen de kortste keren wordt overstelpt met content.

Voor wie de nieuwe app niet wil downloaden maar enkel op de gewone Instagram-versie wil meevolgen, kan het nog even wachten zijn. Daarvoor moet je Instagram-app eerste geüpdatet worden. Dat gebeurt niet bij iedereen even snel. Weten of jouw app al geüpdatet is? Zoek in de Instagram-app bovenaan naar het IGTV-logo. Als je dat ziet staan, kan je al meteen meegenieten van de nieuwe IGTV-functie!

Bron

Openluchttheater Valkenburg zoekt jou

Openluchttheater Valkenburg zoekt jou

Uncategorized

Was je bij de eerste auditie ronde aan het balen dat je er niet bij kon zijn? Dan is dit je kans.. er komt een tweede auditie voor Carmina Burana op 31 Maart. Spectaculaire eigen productie van Openluchttheater Valkenburg, Limburgse zangers kunnen meedoen aan Carmina Burana. Openluchttheater Valkenburg biedt zangers en zangeressen uit Zuid- en Midden-Limburg de kans om op 8 september 2018 mee te werken aan een spectaculaire uitvoering van de Carmina Burana van Carl Orff. Het betreft een eigen productie van het openluchttheater voor orgel, solisten, slagwerkers en een groot koor. Maximaal 300 zangers kunnen inschrijven voor deze bijzondere productie. Ze worden geselecteerd via een auditie die op 31 Maart 2018 gehouden wordt in Valkenburg. Deelname aan het project kost 20 euro. Artistiek leider en dirigent van de productie is Steven van Kempen. De solisten zijn sopraan Fenna Ograjensek, tenor Pascal Pittie en bariton Vincent Kusters. Organist is Tjeu Zeijen. Er zijn negen repetities gepland op twee locaties, het gemeenschapshuis in Born en café ’t Weverke in Schimmert: 26 mei, 2, 9, 16, 23 en 30 juni, 7 juli, 25 augustus en 1 september, telkens van 14.00 tot 16.30 uur. Op 7 september is de generale repetitie in het openluchttheater. Geïnteresseerde zangers en zangeressen kunnen zich tot 24 Maart opgeven d.m.v. het sturen van een mail naar projectcoördinator Melissa de Groot, info@somelis.nl

WhatsApp Business is er!

WhatsApp Business is er!

Whatsapp

 

Zakelijk profiel

WhatsApp Business is eindelijk klaar voor het Nederlandse (zakelijke) publiek. Na verschillende bètatests eind vorig jaar en een uitrol in een select groepje landen is de app vanaf eind Januari ook hier beschikbaar. Met WhatsApp Business komt de berichtendienst eindelijk zakelijke gebruikers tegemoet. Veel bedrijven gebruiken de app nu al, maar dat vereist nog aardig wat gedoe.

Omdat WhatsApp vooral bedoeld is voor persoonlijk gebruik, kun je je account niet zomaar op meerdere devices tegelijk gebruiken.

Ook voor eenmanszaken die zowel een privé als zakelijk nummer hebben is de ‘normale’ WhatsApp niet ideaal.

Wat verandert er voor bedrijven?

Automatische antwoorden

Bedrijven kunnen straks hun accounts delen met en verspreiden over meerdere medewerkers. Ook kunnen er automatische antwoorden ingesteld worden, zoals berichten wanneer het bedrijf gesloten is, of antwoorden op veelgestelde vragen. Daarmee wordt het een stuk makkelijker om WhatsApp te gebruiken als alternatief voor de traditionele klantenservice. Bedrijven krijgen bovendien statistieken te zien over de gemiddelde reactietijd en hoeveel verstuurde berichten er gelezen zijn.

Daarnaast krijgen bedrijven hun eigen aangepaste gebruikersprofielen. Open je zo’n profiel, dan zie je de openingstijden, het adres en een korte beschrijving van het bedrijf. Grotere bedrijven worden bovendien geverifieerd, zodat je zeker weet dat je niet met een nepaccount te maken hebt.

Direct contact met medewerkers

Wat verandert er voor gewone gebruikers?

Bedrijven als KLM hebben al aangegeven binnenkort WhatsApp Business te willen gaan gebruiken. Heb je dan een vraag over je vlucht, dan kun je KLM direct bereiken via WhatsApp. Met automatische vragen en antwoorden heb je sneller een reactie, of is het voor medewerkers makkelijker om een antwoord voor je te vinden.

Ook komt er straks meer onderscheid tussen gewone accounts en zakelijke accounts. Daardoor is WhatsApp straks niet meer alleen een dienst voor privéberichten, maar ook geschikt voor gesprekken met allerlei bedrijven. Van eenmanszaak tot multinational: in theorie kun je ze straks allemaal via dezelfde app bereiken.

WhatsApp Business beschikbaar

Let op: vooralsnog is WhatsApp Business gratis, maar in de toekomst moeten bedrijven wel betalen voor het gebruik ervan. Wat de kosten zijn, is nog onbekend. Je kunt de app via deze link in de Play Store vinden.

Het Google jaaroverzicht van 2017!

Het Google jaaroverzicht van 2017!

Google

Google, we gebruiken het met zijn allen dagelijks, en dan zeer waarschijnlijk meerdere keren. Of je nu iets op gaat zoeken of een van de vele andere diensten gebruikt. Ze maken vandaag het Year in Search bekend. Het jaarlijkse overzicht van de zoekgigant over alle onderwerpen die het afgelopen jaar trending waren op Google. Of onderwerpen waar gewoon heel veel op werd gezocht. Per land is dat natuurlijk een eigen lijstje.

Voor Nederland heeft Google dit jaar voor een iets andere insteek gekozen. Een absolute must see! De 10 trending Google zoekopdrachten van het jaar in één show! Check hieronder de YouTube-eindejaarsconference in samenwerking met Boom Chicago.

Waar hebben we in 2017 het meest op gegoogeld? Wat waren de belangrijkste zoekopdrachten en onderwerpen? Het is een lijst van ‘trending’ onderwerpen. Het gaat hierbij dus om zoekopdrachten die veel vaker werden gebruikt in vergelijking met vorig jaar.

In 2017 hebben we veel gezocht naar Anne Faber. Ze voert helaas de lijst met belangrijkste zoekopdrachten van het afgelopen jaar aan. Heel voetballend Nederland verbroederde bij het trieste nieuws van Abdelhak Nouri. We zochten veel op onderwerpen rondom de Tweede Kamer verkiezingen, en uiteraard ontbreekt ook Patricia Paay niet in het treding lijstje. Nederland stond ook op de banken voor Max Verstappen. En compleet overzicht van de populairste Nederlandse zoekopdrachten zie je in onderstaande lijst.

Hieronder de volledige lijsten van hetgeen er dit jaar trending was volgens Google in Nederland.
Zoekopdrachten

1. Anne Faber
2. Stemwijzer
3. Patricia Paay
4. Abdelhak Nouri
5. Staatsloterij Oudejaarstrekking
6. iPhone 8
7. Tour de France
8. Fidget Spinner
9. Songfestival
10. Ajax – Manchester United

Nederlands vrouwenelftal

1. Lieke Martens
2. Jackie Groenen
3. Vivianne Miedema
4. Daniëlle van de Donk
5. Shanice van de Sanden
6. Sarina Wiegman
7. Sherida Spitse
8. Kika van Es
9. Sari van Veendendaal
10. Merel van Dongen

Nederlandse YouTubers

1. Boef
2. Monica Geuze
3. StukTV
4. Dylan Haegens
5. Tim Hofman
6. Soufiane Touzani
7. Mascha Feoktistova (Beautygloss)
8. Yvonne Coldeweijer
9. Rutger Vink (Furtjuh)
10. Jordi van den Bussche (Kwebbelkop)

Eredivisieclubs

1. Ajax
2. Feyenoord
3. PSV
4. Vitesse
5. AZ
6. FC Twente
7. FC Utrecht
8. SC Heerenveen
9. Roda JC
10. NAC

Nederlandse politici

1. Geert Wilders
2. Mark Rutte
3. Eberhard van der Laan
4. Jesse Klaver
5. Thierry Baudet
6. Ancilla van de Leest
7. Klaas Dijkhoff
8. Alexander Pechtold
9. Lodewijk Asscher
10. Jeanine Hennis-Plasschaert

Overledenen

1. Eberhard van der Laan
2. Sandra Reemer
3. Chris Cornell
4. Chester Bennington
5. Hugh Hefner
6. Charles Manson
7. Roger Moore
8. Adèle Bloemendaal
9. Nicky Hayden
10. Guus Verstraete

Hoe werkt…?

1. Hoe werkt Paypal?
2. Hoe werkt Instagram?
3. Hoe werkt Snapchat?
4. Hoe werkt Tinder?
5. Hoe werkt Spotify?
6. Hoe werkt Kiala?
7. Hoe werkt Kodi?
8. Hoe werkt Netflix?
9. Hoe werkt Bitcoin?
10. Hoe werkt stemmen?

Nederlandse sporters

1. Max Verstappen
2. Abdelhak Nouri
3. Dirk Kuyt
4. Arjen Robben
5. Lieke Martens
6. Wesley Sneijder
7. Memphis Depay
8. Lars Veldwijk
9. Robin van Persie
10. Justin Kluivert

Wat is…?

1. Wat is Pinksteren?
2. Wat is een pangolin?
3. Wat is Pasen?
4. Wat is populisme?
5. Wat is de Confederations Cup?
6. Wat is dividendbelasting?
7. Wat is Bitcoin?
8. Wat is een exitpoll?
9. Wat is fipronil?
10. Wat is Goede Vrijdag?

Hoe?

In 2017 vroeg heel de wereld ‘hoe’. Vragen als hoe je je bij het leger kan voegen, hoe je naar kantoor moet lopen, hoe je een goede ouder kunt zijn en hoe je een brandweerman kan worden. Dit soort vragen zijn vaker gesteld werden dan ooit tevoren. Zelf Ontdekken wat nou de momenten zijn geweest die het jaar hebben gevormd doe je via Google.com/2017.

Bron

Openluchttheater Valkenburg zoekt zangers/zangeressen

Openluchttheater Valkenburg zoekt zangers/zangeressen

Uncategorized

Zegt de Carmina Burana van Carl Orff jou iets? Ben jij toe aan een waanzinnig leuk project? Dan biedt het Openluchttheater in Valkenburg jou een unieke kans.. Zij zijn op zoek naar zangers/zangeressen uit Zuid- en Midden-Limburg om op 8 September 2018 mee te werken aan een spectaculaire voorstelling van Carmina Burana.
Artistiek leider en dirigent van de productie is Steven van Kempen​. De solisten zijn sopraan Fenna Ograjensek​, tenor Pascal Pittie​ en bariton Vincent Kusters, de organist is Tjeu Zeijen.
Maximaal 300 zangers kunnen inschrijven voor deze bijzondere productie. Ze worden geselecteerd via een auditie op 27 januari 2018 in Valkenburg. Deelname aan het project kost 20 euro
Geïnteresseerde zangers en zangeressen kunnen zich tot 15 december opgeven via een mail naar projectcoördinator Melissa de Groot, info@somelis.nl

Ook Instagram Stories kunnen nu op Facebook gedeeld worden

Ook Instagram Stories kunnen nu op Facebook gedeeld worden

Facebook, Instagram

Facebook heeft al alles geprobeerd om Stories op het platform aan te zwengelen: groter in beeld zetten, de desktopversie ermee opleuken, influencers Instagram Stories laten doorplaatsen; niks werkt. Niet om te zeggen dat Facebook het opgeeft, maar nu hebben ze het laatste gedaan wat ze konden doen: alle Instagrammers hun Stories laten doorplaatsen op Facebook.

Dat werd al getest in Portugal maar nu wordt het wereldwijd uitgerold, zo zei Facebook tegen TechCrunch. De enigen die (nog) niet mee mogen doen zijn bedrijven. Zoals altijd met dit soort dingen kan het nog even duren voordat je zelf de optie krijgt, maar het proces is in elk geval begonnen.

We zijn altijd bezig om het makkelijker te maken om elk moment te kunnen delen met de mensen die belangrijk voor je zijn. Daarom kun je nu je Instagram Stories delen via je Facebook Stories.

– Woordvoerder Facebook

Autocomplete

Het is nog niet mogelijk om Facebook Stories op Instagram te plaatsen, maar dat wil volgens de social media-gigant niet zeggen dat het niet alsnog mogelijk gemaakt gaat worden. Doordat het doorplaatsen vanaf Instagram nu automatisch kan gebeuren scheelt dat voor mensen die er al mee bezig waren veel tijd, dus dat zou er voor moeten zorgen dat Stories op Facebook meer visibiliteit krijgen.

Linksom of rechtsom, Facebook blijft doorpushen op Stories, met Facebook Camera en de doorplaatsingen van Instagram. Dat bereikte eerder dit jaar al het kwart miljoen gebruikers en alles bij elkaar genomen worden er toch flinke klappen uitgedeeld aan Snapchat, de uitvinder van het hele principe. Niet netjes, dat weet Facebook ook, maar het resultaat telt, niet hoe ze er komen. Mensen willen Stories, en verdomme Facebook gaat ze je geven ook.

[Bron]